fredag 31 oktober 2014

Ruskigt trevlig Halloween!





Älskar alla världens högtider! Halloween var inget jag hört talas om när jag var barn. Idag vet inte barnen vad All Helgona är för helg. Lika bra det tycker jag som har alldeles för många gravar att tända ljus på.
Mycket roligare att samla familjen och fira Halloween. Att få hänga med härliga sockertroll och känna hur underbart härligt det är att leva!
Och pyssla innan får jag också göra. Bara en sån sak! Virka pumpor eller nåltova ull till pumpaform går vilket som. Och lyckan var fullständig när jag äntligen efter två års trånande fick tag på små boktavsformar. Tjejen på hobbybutiken sa att de tagit in formarna igen eftersom det var så stor efterfrågan. Fast jag har bara frågat 17 gånger så det är nog någon mer som också ville ha formar... Hoppas jag. 
Hur som helst har jag hela alfabetet nu och kan nåltova vilka ord som än tigger om att bli för- ullade.

Ha det riktigt gott och skaffa dig en rejäl skrämselhicka!
Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken bra ide att nåltova i en form! Borde ju gå med pepparkaksformar oxå då :)
    Snygga pumpor!
    Hoppas halloweenhelgen blev kusligt bra och bjöd på hemskt mycket godis!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!
    Det går hur bra som helst att nåltova i pepparkaksformar. Man får bara se till att vara lite mer pricksäker, nålen bryts lätt om man träffar metallen. När barnen tovar använder jag alltid formar i plast. Så läskigt med flygande nålspetsar... Ha det riktigt gott! Kram Evelina

    SvaraRadera