tisdag 15 juli 2014

Till en vän




Idag ska jag och några jobbarkompisar uppvakta en arbetskamrat som fyllt jämt. Jag fick, eller om sanningen ska fram så tiggde jag mig till, uppdraget att ordna med blommor och kort. Mitt roligaste när det är födelsedags time! 
Naturligtvis måste jag dyvla på det arma födelsedagsbarnet en egenhändigt gjuten betongkruka! 
Jag gillar den lite lägre varianten av kruka mer och mer. Och vad gifter sig bättre med betong än taklökar? Himla tur att det är så eftersom dom ska vattnas sällan, och jag liksom missade den lilla detaljen att göra bottenhål... Ja, ja man kan ju inte lyckas vare gång:)
Hoppas jubilaren blir nöjd ändå.



Jag är väldigt nöjd med den lilla fågeln. Vet inte vilken i ordningen det är som jag gjutit och äntligen satt näbben kvar när jag plockade ut den ur formen! Tänk att en sådan lite krabat kan ställa till det så.

Paketet på gratulationskortet är gjort av tyg och satinband. När jag gör kort brukar jag mest använda hobbykartong eller papper för scrapbooking, men nu hade jag inte rätt stil hemma. Det är väldigt många rosa, ljusblå och blommiga papper i min pysselhörna. Så där lite romantiska och fluffiga! Inte alls rätt stil för mottagaren. Så då fick jag tänka utanför ramarna. Jag strök vlieseline på baksidan av tyget innan jag klippte ut själva paketbiten för att det inte skulle fransa upp sig. Funkade över förväntan så nu måste jag nog hitta på en massa andra saker att göra på samma sätt! 
Tror bestämt att den här semestern blir för kort den också:)

Hoppas solen lyser på dig och att du har något kreativt projekt i dina händer! 

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar