torsdag 10 juli 2014

Faster kan allt

I alla fall om man lyssnar på mina brorsdöttrar! Igår fick faster hämta flickorna från förskolan och sedan hade vi altanhäng hela eftermiddagen. 
Mellan poolplask, vattenkrig och mellis passade tjejerna på att tala om att jag gärna fick virka lite. (Eller sy som storasyster envisas med att kalla det!) Något rosa och lila. Svag som jag är för mina sockertroll plockade jag naturligtvis fram virknålen och lämpligt garn. Fick bli små hårspännen, ville ju bli klar innan mor och far kom för att hämta hem sina teningar.

Både storasyster och lillasyster blev nöjda!


Men lite bekymrade var dom över att kusinen, min son, inte fick något virkat.
Det gör inget sa han, mamma virkar i alla fall bara blommor, fjärilar och sånt där tjejigt.
Hmm, jag får nog klura på hur jag kan virka till något från Maine Craft. Det är som bekant väldigt kubformigt så det återstår att se om jag går i land med det:)

Ha det fortsatt gott i sommarvärmen!
Kram,
Evelina

1 kommentar:

  1. Så söta!
    Ser fram emot att dränka mitt lilla barnbarn med diverse virkade hårspännen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera