måndag 1 december 2014

Nedräknings- uppstart

Då var dax igen, nedräkningen kan börja! Första december. Tindrande ögon och julpirriga kroppar. På barnen alltså. Jag är faktiskt vuxen och då, då..... 
Längtar man precis lika mycket! När det kommer till jul blir jag nog aldrig riktigt vuxen.

Ett och annat julpynt smyger sig fram tillsammans med adventsstjärnor och polkagris- stinna adventsljusstakar. (Ja jag erkänner, jag är tillräckligt tokig för byta ut mossan mot polkagrisar. Enda kruxet är att de alltid är slut någon gång runt Lucia. Jag fyller på och fyller på, med det hjälper liksom inte.)

En liten krabat som fått komma fram ur julpyntslådan är snögubben som jag sydde för några år sedan. 


Några riktiga snögubbar ser det ju inte ut att kunna bli än på ett tag, så till lite tröst är han.
Beskrivning till snögubben återfinns i den här boken,


Har ett antal "Tilda" böcker. Finns så mycket fint att sy. Blev sugen på en tomte nu när jag plockade fram boken. Får se hur mycket tid vid symaskinen det blir före jul.

Om ni undrar varför min snögubbe ser lite moloken ut beror det på att han står instängd i en glasklocka.



Det är enbart för hans egen säkerhets skull. Katten tycks nämligen tro att det är en leksak avsedd för honom. Kanske får fixa en egen snöman till katt- busen i år?  

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar